Scretar al consiliului local
Primăria satului Ghidighici
№14350555, 23 iulie 2024
Oraș:
Chișinău
Studii:
Universitate
Experiența de munca:
De la 1 an
Salariu:
De la 16 000 Până la 17 000 MDL
Program de muncă:
Full-time
Locul de muncă:
În locația angajatorului
Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului
Organizarea eficientă a activității primăriei și asigurarea legalității activității Consiliului comunal.
Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:
- asigură înştiinţarea convocării consiliului local;
- participă la şedinţele consiliului local;
- avizează proiectele de decizii ale consiliului local şi contrasemnează deciziile;
- asigură efectuarea lucrărilor de secretariat;
- pregăteşte materialele pe marginea problemelor supuse dezbaterii în consiliul local;
- asigură consultarea publică a proiectelor de decizii ale consiliului local şi de dispoziţii normative ale primarului, informarea publicului referitor la deciziile adoptate şi la dispoziţiile emise;
- asigură includerea actelor autorităţii administraţiei publice locale în Registrul de stat al actelor locale;
- primeşte, distribuie şi întreţine corespondenţa;
- alte atribuţii prevăzute la art. 39 din Legea 436/2006 privind administraţia publică local.
Condiţiile de participare la concurs
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, dacă pentru funcția respectivă sânt stabilite cerințe speciale de sănătate;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerinţe specifice pentru participare la concurs
Cunoştinţe:
- cunoașterea legislaţiei în domeniul administraţiei publice locale,
- Posedarea cunoştinţelor de operare la calculator ( Word, Excel, PowerPoint, Internet).
Abilităţi:
- De lucru cu informaţia, planificare, organizare, luare a deciziilor, analiză şi sinteză, elaborarea documentelor, argumentare, aplanarea conflictelor, comunicare eficientă şi aplicarea normelor de drept în problemele specifice pentru a identifica soluţii optime.
Documente ce urmează a fi prezentate
- Copia buletinului de identitate
- Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
- Copiile diplomelor de studii și, după caz, ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare
- Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
- Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
- Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
- Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
- Modalitatea de depunere a documentelor
- Personal
Bibliografia concursului
- Constituţia Republicii Moldova,
- Codul administrativ nr. 116/2018,
- Legea 436/2006 privind administraţia publică locală,
- Legea nr. 457/2003 pentru aprobarea Regulamentului cadru privind constituirea şi funcţionarea consiliilor locale şi raionale,
- Legea nr. 239/2008 privind transparenţa în procesul decizional,
- Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public,
- Legea nr. 133/2016 privind declararea averii şi a intereselor personale,
- Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă,
- Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative,
- Legea nr. 768/2000 privind statutul alesului local,
- Legea nr. 270/2018 privind sistemul de salarizare în sectorul bugetar,
- Legea nr. 25/2008 privind Codul de Conduită a funcționarului public,
- Hotărîrea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.
Organizarea eficientă a activității primăriei și asigurarea legalității activității Consiliului comunal.
Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:
- asigură înştiinţarea convocării consiliului local;
- participă la şedinţele consiliului local;
- avizează proiectele de decizii ale consiliului local şi contrasemnează deciziile;
- asigură efectuarea lucrărilor de secretariat;
- pregăteşte materialele pe marginea problemelor supuse dezbaterii în consiliul local;
- asigură consultarea publică a proiectelor de decizii ale consiliului local şi de dispoziţii normative ale primarului, informarea publicului referitor la deciziile adoptate şi la dispoziţiile emise;
- asigură includerea actelor autorităţii administraţiei publice locale în Registrul de stat al actelor locale;
- primeşte, distribuie şi întreţine corespondenţa;
- alte atribuţii prevăzute la art. 39 din Legea 436/2006 privind administraţia publică local.
Condiţiile de participare la concurs
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, dacă pentru funcția respectivă sânt stabilite cerințe speciale de sănătate;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Cerinţe specifice pentru participare la concurs
Cunoştinţe:
- cunoașterea legislaţiei în domeniul administraţiei publice locale,
- Posedarea cunoştinţelor de operare la calculator ( Word, Excel, PowerPoint, Internet).
Abilităţi:
- De lucru cu informaţia, planificare, organizare, luare a deciziilor, analiză şi sinteză, elaborarea documentelor, argumentare, aplanarea conflictelor, comunicare eficientă şi aplicarea normelor de drept în problemele specifice pentru a identifica soluţii optime.
Documente ce urmează a fi prezentate
- Copia buletinului de identitate
- Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
- Copiile diplomelor de studii și, după caz, ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare
- Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
- Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
- Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
- Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
- Modalitatea de depunere a documentelor
- Personal
Bibliografia concursului
- Constituţia Republicii Moldova,
- Codul administrativ nr. 116/2018,
- Legea 436/2006 privind administraţia publică locală,
- Legea nr. 457/2003 pentru aprobarea Regulamentului cadru privind constituirea şi funcţionarea consiliilor locale şi raionale,
- Legea nr. 239/2008 privind transparenţa în procesul decizional,
- Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public,
- Legea nr. 133/2016 privind declararea averii şi a intereselor personale,
- Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă,
- Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative,
- Legea nr. 768/2000 privind statutul alesului local,
- Legea nr. 270/2018 privind sistemul de salarizare în sectorul bugetar,
- Legea nr. 25/2008 privind Codul de Conduită a funcționarului public,
- Hotărîrea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.
Persoana de contact:
Tataru Nadejda
E-mail:
Site:
Închide
Felicitări,
CV-ul tău a fost transmis cu succes! 🥳
Închide
CV-ul tău a fost transmis cu succes! 🥳